2011年4月6日 星期三

「Lying There」 by Farah Alvin

















我喜歡這首歌,
不止是因為這女生的聲音和旋律太好,
歌詞更是道盡猶豫的本質。
多少人就是在這「不對勁的完美」中過了一生?
可是真要放,又如何說服自己?

看著你睡的好香
我多麼希望能像你一樣
在你夢裏的我,看起來一定很平靜吧
而你大概也以為我跟你一樣,沈浸在夢中

但不論我如何努力的閉上眼睛
不論我如何努力的控制呼吸和身體
不論我如何努力控制自己不去碰到或是吵醒你

我不能睡
我不能呼吸
我不能動

...為什麼?

我看著你熟睡的樣子
我好想擁抱著你
我多麼想要看到我們白頭偕老
但和你在一起時,我總是不安、精疲力盡
妥協,變成我的生活面貌

你一定在想,以為我夢到了我們的將來
以為我夢到了我們的孩子在草地上玩耍
或者我最大的夢魘就是失去你

...但不論你怎麼想
事實是我根本不曾入睡過
想不到吧?

你有我愛的藍眼睛
我喜歡你的樣子
我喜歡我們質疑神是否存在的討論
還有我們有多討厭聖誕節時的賣場
一切看起來如此完美
連星座都如此契合
這不應該是所謂的天作之合嗎?

那到底為什麼,夜復一夜,我努力的闔眼,而我仍然無法入睡?

你熟睡著,我猜你想不到我從未入眠
而我的不安繼續滋長著
不論我多麼努力闔眼,試圖去感受你的世界
我不能睡
我不能呼吸
我不能動

我多麼希望能叫醒你
我多麼希望能用力搖晃你
我多麼希望能愛你
但「希望能愛你」並不是真的愛

….我想是吧...

I look at you lying there sleeping so soundly
sometimes I wish I could sleep as calm as you
and I bet in your dreaming I'm there I look peaceful
and maybe you'd assume I'm lost in dreaming too

but despite how I try to close my eyes and join you
despite how I try to hold my breath and body still
despite how I try not to jolt you or wake you

I can't sleep
I don't breath
I won't move
...I wonder why?

I look at you lying there and I want hold you
I want to sleep for decades by your side 
but with you I'm restless I'm running on empty
I'm living a life where I have comprimised

You'd think in my sleep I'd see you in my future
You'd think in my dreams I'd see our kids play on the lawn
you'd think in my nightmares I'm living life without you

You would think
you would guess
but I can't sleep
So you'd be wrong

You have blue eyes and I love blue eyes
I love how you're six feet tall
I love how we question if God's really there
and how we hate Christmas time at the mall
and on paper we're great
and our stars are alligned
and it looks like it was all meant to be
but night after night
I keep shutting my eyes
and I try but I find I can't sleep

I look at you lying there and sleeping without me
I bet you'd never guess my restlessness just grows
and while I want to shut my eyes and know the things you know
I can't sleep
I can't breath
I can't move

How I wish I could wake you
I wish I could jolt you
I wish I could love you
but wishing that I'd loved you
isn't really loving
...I suppose...

沒有留言:

張貼留言